30 augusti 2017

Analysföretaget Radar gör varje år en ranking över de IT-konsultbolag med nöjdast kunder. Efter att förra året för första gången ramlat ut från listan är vi både glada och stolta att vara Kontract är tillbaka på topp fem-listan och därmed få utmärkelsen ”Ledande leverantör på att skapa kundvärde”.

Detta innebär att Kontract varit ledande leverantör på att skapa kundvärde för sjätte gången på sju år. Radar bedömer utifrån leverantörers förmåga att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder under 2016. Undersökningen utgår ifrån kundupplevda värden och kvalitet. Totalt har över 100 leverantörer undersökts.

– Vi har haft, och fortsätter ha, en stark tillväxt, men det är inte värt någonting om det påverkar kundleveransen. Det är viktigt att tillväxten är ett resultat av att vi levererar hög kvalitet, och det bekräftar ju den här fina utmärkelsen, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Ledande i landet på kundnöjdhet för sjätte året

Kontract har sedan 2011 varit bland de fem bästa företagen i landet på kundnöjdhet sex gånger. Förra året halkade Kontract för första gången på fem år ur listan, men i år är vi tillbaka i top-5. 

– Inom konsulttjänster är flertalet i topp större väletablerade bolag. Undantaget är Kontract, en lokal snabbväxare från Örebro, skriver analysföretaget Radar i sin rapport.

3 oktober 2017

Vi inleder hösten med förstärkningar inom samtliga av våra affärsområden.

27 september 2017

Stockholms universitet har upphandlat Kontract som upphandlingskonsulter för IT.

8 juni 2017

I Vafabmiljös senaste upphandling av IT-konsulter har Kontract tilldelats avtal inom fyra avtalsområden.

17 april 2017

Varmt välkommen till en inspirerande morgon!

10 mars 2017

I går kväll gick Örebrogalan av stapeln och vinnare av Örebro kommuns näringslivspris blev Kontract.

Sidor

Följ
Kontract

Kontracts nyhetsbrev

Kontract på linkedin

Kontract på Google+

Kontract på facebook

WHITE PAPER

Hur ofta läser eller hör du orden ”Målet med IT är att stödja och utveckla verksamheten”? De flesta CIO:er har detta som mål men lT fastnar ofta i att hantera vardagen med löpande förändringar och incidenthantering.

För organisationer som har sin IT-miljö outsourcad är det svårt att uppnå förväntad effekt och relationen når sällan partnerskap utan stannar vid en kund-leverantörsrelation där proaktivitet och gemensamma visioner och mål är bristfälliga eller helt saknas.

Den här bloggserien i tre delar kommer att behandla vilka avtals- och samverkansformer som bör beaktas om en större...

WHITE PAPER

EU har beslutat om en ny förordning som innehåller regler om hur du får behandla dessa personuppgifter. Förordningen börjar gälla den 25 maj 2018 och kallas dataskyddsförordningen eller GDPR (en förkortning av General Data Protection Regulation som förordningen kallas på engelska).